אופן ספייס- שוברים את המחיצות

 

אם בעבר במשרדים וחללי עבודה שונים היו מחיצות בולטות בין אזור העבודה של כל עובד ועובד, היום הנטיה היא דווקא לפתוח את החלל ולשבור את אותן מחיצות. המשמעות של הדבר היא לא רק במראה החלל. יש לה גם משמעות פונקציונלית המעידה על שינויים בצורת העבודה והתפקוד.

מבנה חלל משקף את ההתנהלות בו

צורתו ומבנהו של חלל משקפים את צורת ההתנהלות בו. אם ניקח את המטבח המודרני לדוגמה,  היום הפונקציות של המטבח כוללות אחסון, בישול ועבודות שונות, אכילה וגם אירוח. לכן, מחדר קטן ומוסתר ששימש לעבודה בלבד הפך המטבח לחלל גדול ופתוח. כך קורה גם בחללים אחרים כמו אזורי עבודה. אם בעבר עובד אחד היה אחראי על מוצר מסוים מתחילתו ועד סופו, היום ישנו שיתוף פעולה בין עובדים העובדים יחד על אותו מוצר. לכן, שבירת המחיצות ומעבר לאופן ספייס הם מהלך מתבקש.

סיעור מוחות ועבודת צוות- חלק חשוב מצורת העבודה היום

בעידן המודרני  שלבי הייצור והתכנון נעשים בצורה של עבודת צוות. כמובן לא כל עובדי החברה יושבים יחד אך החברה מחולקת לצוותים, כשעבודת הצוות נעשית תוך דיונים משותפים, החלטות המתקבלות יחד ובעיות הנפתרות בשיתוף פעולה. גם בין נציגי הצוותים השונים נעשה שיתוף פעולה. לכן, גם חללי אופן ספייס ישנם גם עבור כל צוות וגם כחלל משותף לנציגי הצוותים. עבודות בניה וגימור של חלל נעשות כך בצורה שונה לחלוטין. 

תקרות ומחיצות אקוסטיות לתחושת שקט וריכוז

במקביל למרחב הפתוח, יש לתת מענה גם לעבודה בריכוז ומתן פרטיות מסוימת לכל אחד. הפתרון לכך  מבלי לפגוע בפתיחותו של המרחב הן תקרות אקוסטיות ומחיצות אקוסטיות. תקרות אקוסטיות העשויות גבס הן פתרון מוכר בהרבה מאוד חללי עבודה, במיוחד כאלה בהם ישנו דיבור בלתי פוסק כמו מוקדי שירות לקוחות. מחיצות אקוסטיות גם הן מספקות מענה. אלה מחיצות שקופות כך שאינן פוגעות במרחב ואינן מחלקות אותו בצורה גסה הנותנת מראה קובייתי כמו שהיה בעבר אלא בצורה עדינה. עבודות גימור מקצועיות מספקות מענה מושלם לכלל הצרכים: התאמת החלל לעבודה משותפת יחד עם שמירה על אקוסטיקה טובה ופרטיות במידה הנדרשת.

רוצים להפוך את המשרד או חללי העבודה בחברה למעודדי שיתוף פעולה ויוזמה? מבנה אופן ספייס הוא חלק חשוב בעניין. אנו באלרם פרויקטים נבצע בקפדנות כל בקשה או תכנית.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן